Quatre anys han passat ja des de la cancel·lació de Silent Hills, allà pel 2014. Des d’aleshores, i sobretot amb la colpidora i mítica demostració jugable, ha creat tot un gruix de seguidors i fans que han somiat el poder rescatar allò que podria haver sigut i mai va culminar.
• Companyia: Kojima Productions
• Data (aprox.) de presentació: 2012
• Data (aprox.) de cancel·lació: 2014
• Jugadors: 1 (possiblement més amb opció de joc en línia)
• Format: BLURAY
• Productor: Konami
• Director: Hideo Kojima i Guillermo del Toro
• Plataforma/es:
Silent Hills va ser enunciat allà per 2012, quan Konami suggerí al famós Hideo Kojima de dirigir el pròxim títol de Silent Hill. La saga romania en declivi i els amants de la saga de terror de Konami portàvem temps esperant una creació de qualitat. Des d’aquell any 2012, fins a la seua sobtada cancel·lació, les informacions se’ns varen donar a compta gotes, agafant embranzida i esperances a partir de la gran expectació que va crear la magnífica demo jugable anomenada P.T.
Així, Silent Hills només va arribar a un estat de demostració jugable, la qual va ser penjada sense avisar, i amb el títol “P.T.“, de manera exclusiva a la botiga online de PlayStation 4. Aquella demo només durà cert temps, essent retirada de la mateixa botiga online després de la cancel·lació del títol. D’haver arribat a eixir a la venda, hauria esdevingut el novè capítol de la saga Silent Hill.
En aquella demo jugable, de curta duració però de galopant i intensa i impredictible experiència, va sorprendre i esgarrifar a tots, arribant a un ample públic més enllà dels fanàtics del survival horror. El joc abandonà la tradicional vista en tercera persona, apostant per una primera persona més realista, amb uns gràfics d’última generació.
P.T. transcorre exclusivament a un estret i angoixós pis, a on a través de passadissos bruts i obscurs, i amb una tempesta a les afores, les localitzacions s’anaven repetint conforme passàvem a altra habitació. El plantejament de la trama agafava un fil prou dur, adult i angoixós, donat que en aquell pis anaves descobrint, que hi vivia el protagonista i la seua parella, qui patia de malalties mentals i alcoholisme.
La direcció de Silent Hills anava a estar a les mans, ni més ni menys, que pel director de cinema Guillermo del Toro, conjuntament amb Hideo Kojima, pare de Metal Gear Solid. La demo jugable P.T. s’ha convertit ja en tot un mite en la història dels videojocs de terror, originant fins i tot tota una forta especulació en la venda de consoles de joc PlayStation 4 amb aquesta demostració jugable instal·lada. Algunes d’aquestes màquines es varen vendre amb preus de fins a 1000 €.
Els motius que portaren a la cancel·lació de Silent Hills es degueren a la reestructuració de Konami. La companyia japonesa va decidir fa uns anys deixar de fer videojocs per a plataformes grans (només la saga Pro Evolution Soccer va continuar apareixent a les grans plataformes de joc), i centrar-se amb el mercat de les màquines pachinko al Japó i els xicotets videojocs per a l’incipient gran mercat dels telèfons mòbils intel·ligents.
A banda, les males relacions entre Konami i Hideo Kojima, el qual va abandonar la companyia després d’acabar Metal Gear Solid 5, també propiciaren un dels motius pels quals el projecte va anar tan lent. Segons Konami, Hideo Kojima treballava amb massa llibertat, i es prenia les coses amb massa temps, i això els hi suposava perdre diners.
Per als annals de la indignació mundial en la comunitat de videojocs, sempre quedarà aquell remake de Metal Gear Solid 3 per a una d’aquelles màquines escurabutxaques japoneses.
Tot aquell projecte, però, no va quedar en l’oblit. L’èxit i nous aires que va portar als videojocs de terror a les plataformes d’ample públic, va provocar la reagrupació dels desenvolupadors independents, i amb l’ajuda de micromecenatge, alguns programadors es ficaren mans a l’obra amb un successor espiritual anomenat Allison Road.
Si voleu fer un tast de la famosa demostració jugable P.T., al portal de videojocs independents itch.io s’hi troben ja diversos projectes en desenvolupament per a reconstruir–la.
Ací vos deixem els enllaços d’alguns dels projectes que hem provat:
http://jedlondo.itch.io/punity
· Plataformes: GNU/Linux. Windows 10, i macOS.https://nest.itch.io/pt
· Plataforma: Windows 10.
Leave a Reply