[Reportatge] Masahiro Ito col·labora a Metal Gear Survive

Fa unes setmanes vam comentar un poquet el tema a les xarxes socials, però ara en volíem mostrar-ho en forma d’entrada al nostre blog. Si ens seguiu a Twitter, Mastodon o Pump.io, segurament ja us haureu adonat de que els de Konami li han donat faena a en Masahiro Ito, creador dels dissenys dels monstres dels quatre primers Silent Hill.

I esque se’ns fa estrany: anem a parlar d’un Metal Gear, una cosa què mai havíem pensat que acabaríem fent en este bloc. I esquè este Metal Gear Survive és una bona notícia per al fans del survival horror, ja que demostra que Konami encara compta amb Ito per a fer videojocs. I la veritat, esque el nou títol que ha fet Konami, el primer Metal Gear sense Hideo Kojima ja, ofereix una mecànica i estètica de joc un tant variada respecte als capítols oficials de la saga Metal Gear.

Com haveu pogut vore al vídeo, Metal Gear Survive és una barreja de joc d’estratègia, sigil, món obert, i supervivència zombi. És a dir, a simple vista podríem dir que ens trobem front a un tactical survival action, si ens posem a usar les típiques etiquetes anglosaxones.

Així, hi hauran moments en els què pareix que estiguem jugant a The Last Of Us, altres als quals usarem el sigil típic dels Metal Gear, com que després tocs de joc d’aquests online d’estratègia de hui en dia de món obert. Am, i també haurem de recollir recursos com fusta, o minerals, per a construir edificis o barricades per protegir-nos dels atacs d’onades de criatures ocasionals. Per altra banda -i no es cap notícia nova-, el títol ha vingut precedit per moltes polèmiques, a més de que el joc contindrà molts micropagaments. En este sentit, Metal Gear Survive pareix que és el primer intent de Konami a gran escala d’oferir este tipus de joc en línia, amb molts pagaments. Una pràctica que a moltíssima gent no ens pareix absolutament justificable.

Deixant de banda estos aspectes, a nosaltres ens interessava comentar el positiu que és el fet de que Masahiro Ito haja treballat a un joc recent de Konami. I esque ell en teoria va ser acomiadat juntament amb la resta del Silent Team!

Com haveu pogut vore dalt, el disseny de les criatures han corregut a càrrec d’ell. Aquesta notícia es va saber a poc temps de la eixida del joc, amb lo qual va ser una sorpresa per a tots. És ací a on nosaltres creiem que cal posar interès en este tema, més que al tipus de joc que haja sigut Metal Gear Survive.

Metal Gear Survive presenta moments molt survival action horror, a espais tancats, abandonats i claustrofòbics plens de estranya gent mutada.

La forma dels monstres, com haveu pogut observar, són molt en la línia de contextos apocalíptics i/o infeccions mutants, amb estes criatures mutants “minerals”, i d’altres basats en gastròpodes.

Ací podem vore una altra criatura dissenya per Masahiro Ito, inspirada en un caragol abissal.

De fet, ell mateix al seu Twitter, va estar comentat als seus fans quines han sigut les seues influències a l’hora de crear estos nous monstres. Un dels quals, es va basar en una espècie de caragols. Exactament el gastròpode anomenat Chrysomallon squamiferum, una mena de caragol abissal que viu quasi a 3000 metres de profunditat amb una closca força reforçada de minerals.

Des de Xe Quin Pasme, només podem dir que ens alegra moltíssim que Masahiro Ito encara compte amb la confiança de Konami. Per això dèiem al principi que era una bona notícia per als fans del survival horror. Perquè esperem que este contacte es mantinga, i ens done grates sorpreses els pròxims mesos.

Tant de bo un nou (i decent) Silent Hill, o qualsevol altre projecte de terror nou.

Creuem els dits.

Comparteix això

xolutot's avatar
About xolutot 260 Articles
Fricaire del sud. Allà pel 2014 se'm va ocórrer d'obrir un blog-web en català sobre coses de terror. Intentant aportar el meu granet de sorra al món dels videojocs, i altres àmbits, en la nostra llengua.

Be the first to comment

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*