[Reportatge] Motor GameBrains per a Game Boy Advance

Navegant per la xarxa hom descobreix autèntiques i sucoses “frikades”. En este cas, vam trobar una mostra jugable d’un motor per a fer jocs a Game Boy Advance, ambientat en una de les més famoses sagues de terror del cinema i dels videojocs.

El principal motiu pel qual escrivim aquest mini-reportatge, és per les característiques que oferia este motor.

Sí, anem a parlar més bé d’un motor, que d’un videojoc en sí. Tal i com haveu vist per la captura, es podria dir que va haver un joc basat en la franquícia Aliens, que es va haver de cancel·lar, o quelcom així.

Realment no va arribar ni això, ja que aquesta demo jugable va ser creada, no amb l’objectiu de que hagueren uns plans per a fer un joc d’Aliens per a l’Advance, sinó de presentar un motor -un engine– per a fer videojocs per a la portàtil de Nintendo.

GameBrains, un estudi de videojocs va desenvolupar una demo jugable basada en l’univers de la famosa saga Alien, per a mostrar les possibilitats del seu motor, allà per l’any 2002. És a dir, com hem dit no tenien en ment seriosament crear un videojoc, sinó donar a conèixer el seu motor a altres companyies, per a que en desenvoluparen jocs per a GBA.

Per ací em provat esta demo, l’hem jugada, i ens ha encantat. Sí, i té a veure amb el survival horror, ja que el motor de GameBrains hauria oferit moltes possibilitats al nostre gènere d’aventures favorit.

Ací un dels elements més destacats: un menú d’opcions del personatge a on gestionar diferents coses.

Primerament, s’hauria de comentar que l’aspecte visual que podia oferir era molt bo. Amb uns passadissos en 3D, i personatges fets en sprites 2D, els jocs haurien fet molt bona pinta, i molt d’acord amb la revolució 3D en portàtils que va oferir GBA.

El motor oferia un menú per a gestionar un inventari amb espais, molt semblant als que es poden vore als millors survival horror.

Jugablement el títol oferia una perspectiva laberíntica en 3a persona, en la qual els Aliens ens poden assaltar ràpidament per qualsevol cantó. Trobem sales bloquejades, objectes i, molt important, un menú intern bastant elaborat a on gestionar objectes, arxius i el que li pogués afegir qualsevol programador.

La qualitat de les habitacions, era molt detallada. Amb este motor, sense cap mena de dubte, podria haver donat excel·lents jogassos per a la Game Boy Advance.
Els combats directes, també estan presents en aquest motor.

Amb aquestes dos principals caracteristes, aquest engine hagués sigut perfecte per haver creat survival horrors per a Game Boy Advance. La jugabilitat podria estar orientada tant a jocs de trets, com d’aventures.

També trobem un mapa al menú. Sí, també altre element típic per a no perdre’ns als jocs d’aventures a on tenim que explorar els escenaris.

De fet, encara podrien fer-se, en el cas de que els seus creadors hagen, o vullguen alliberar el motor. L’escena independent-retro de segur que estaria desitjosa de poder explotar les seues possibilitats, i fer jocs per a Advance als nostres dies.

Tant al passat, com ara, amb aquest motor podrien haver-se fet grans aventures de terror per a GBA. Si a aquesta demo d’Aliens, li afegiu molta obscuritat, una llanterna, puzles, i exploració, i amb la possibilitat de recol·lectar objectes, doncs imagineu-vos les possibilitats. Perfectament podríem haver tingut un Resident Evil, Silent Hill, o algun survival horror nou. Una llàstima que cap companyia s’hagués animat a treure alguna cosa pareguda en aquells temps.

Si ens assabentem de més coses respecte a aquest motor, podeu estar segurs que en tornarem a escriure sobre el tema.

Si voleu provar personalment esta demo jugable, ací vos deixem l’enllaç:

http://web.archive.org/web/20030625203649/http://www.gamebrains.com/development/projects/gameboy/demos/aliens.bin

PD: A alguns emuladors, cal que canvieu l’extensió de l’arxiu de .bin, a .gba.

Comparteix això

xolutot's avatar
About xolutot 260 Articles
Fricaire del sud. Allà pel 2014 se'm va ocórrer d'obrir un blog-web en català sobre coses de terror. Intentant aportar el meu granet de sorra al món dels videojocs, i altres àmbits, en la nostra llengua.

2 Comments

  1. Hosti, realment interessant! Una llàstima que quedés en un motor i no se’n fes cap joc! Amb una mica més de dedicació podrien haver convertit la demo en un joc i tot jeje

    • Vaja que sí! Un joc d’Aliens podrien haver fet, i de segur que hagues quedat guapíssim. Perquè, com has vist, el motor et permetia fer mogolló de menús en pla aventura, tema de munició, objectes, etc.

Leave a Reply

La teva adreça no serà publicada.


*