Sense cap mena de dubte els seguidors dels videojocs de supervivència i terror hi tenim una gran estima als primers Resident Evil. Però, amb el pas del temps, les plataformes originals per a les quals varen eixir no existeixen o, en el cas dels ordinadors, el tema es complica molt més, fent-se molt difícil gaudir d’una manera decent d’aquests clàssics en la dècada del 2020.
Una altra vegada són els fans d’aquesta saga els que han ofert una solució, amb el projecte Resident Evil Seamless HD Project.
El motiu pel qual dèiem que es difícil gaudir de bona manera els primers títols de Resident Evil (RE) als nostres dies, rau en l’aspecte tècnic. Si sou molt de carregar videojocs antics en ordinadors moderns, potser podeu entendre quin podria ser el problema. Pel que respecta als primers RE, el problema venia pels seus escenaris, els quals eren grans imatges estàtiques amb un resolució idònia per a televisors de finals dels 90 del ja segle passat. Un aspecte que, fins i tot va afectar als ports de PC, a on Capcom es va despreocupar totalment del tema sense fer una reescalació òptima dels píxels d’aquells escenaris.
La resolució a tal problema, ha sigut el motiu de la creació del projecte Resident Evil Seamless HD Project (RESHDP). Agafant les versions de Nintendo Gamecube, i les possibilitats d’inserir noves textures gràfiques que ofereixen el programari d’emulació de consoles, com Dolphin, està tenint lloc tota una restauració no-oficial d’aquests títols.
Varen començar per Resident Evil 2, tornant a vectoritzar i reenderitzar tots els escenaris, amb un resultat que podeu observar a un dels vídeos oficials del projecte.
Com es pot observar, gràcies al treball d’aquest projecte, podrem gaudir per fi d’una qualitat que ja no desentona entre models poligonals i escenaris.
Actualment han sigut remasteritzats la gran majoria de tots els elements de gràfics en dos dimensions i textures dels polígons, així com seqüències de vídeo, de Resident Evil 2 i Resident Evil 3: Nemesis, encara que, com avisen a la web, encara hi han aspectes a polir.
El pròxim objectiu del projecte és el d’abastir un títol encara una mica més complicat, com ho fou el primer Resident Evil.
El primer RE no va tindre versió per a Nintendo Gamecube, amb la qual cosa hauran de treballar, molt possiblement, sobre el material que hi ha de les versió de PC-Windows 95. Una versió que, recordem, sense pegats ni cap afegit era injugable fa res, fins a l’eixida del pegat que va realitzar Gemini’s (sí, un dels responsables que encara té pendent acabar Resident Evil 1.5).
Amb una instal·lació normal, a dia de hui és quasi impossible d’executar el primer RE a Windows 10. Fins i tot via Lutris a GNU/Linux, que sol facilitar les coses amb els jocs vells. Des de Xe Quin Pasme! estarem a l’aguait sobre qualsevol novetat sobre això.
Recorda que per a poder usar tot el que hem dit, has de tindre una còpia original de Resident Evil 2 i Resident Evil 3: Nemesis de Gamecube, i fer-ne una còpia de seguretat en format .iso per executar-la a Dolphin.
Ací us deixem els enllaços de tot el que necessiteu per a gaudir de les excel·lents textures en alta definició.
➡️🐬 Enllaç oficial de l’emulador Dolphin 🐬⬅️
➡️💻Enllaç del projecte RESHDP💻⬅️
Una vegada més, he de donar les gràcies a GamerHollow, un company del nostre Grup de Telegram i un gran apassionat del survival horror com ací el que escriu, ja que va ser ell qui ens va fer saber sobre l’existència d’aquest projecte de remasterització dels primers RE.
Leave a Reply